Praktijkinformatie
Eerste consult:Vervolgonderzoek en behandelingsplanning:
Wanneer er tijdens het eerste consult wordt bepaald dat een beugelbehandeling wenselijk is, dan zijn er extra gegevens nodig om een behandelingsplan te kunnen maken. Dit houdt in dat er een 2e röntgenfoto, lichtfoto's en afdrukken van het gebit ("happen") worden gemaakt. Hiermee maakt de orthodontist het behandelingsplan.
Dit behandelingsplan wordt besproken tijdens een aparte afspraak. Voor beide afspraken wordt 30 minuten gepland.
Plaatsen van de beugel:
Nadat het duidelijk is hoe de behandeling naar verwachting zal verlopen dan kan de beugel geplaatst worden. Dit is in veel gevallen een lange afspraak.
Schoolverzuim tijdens de orthodontische behandeling is helaas onvermijdelijk. Om zoveel mogelijk aan de schoolverplichtingen tegemoet te komen plannen wij lange afspraken in de ochtend en de korte afspraken in de middag. Hierdoor kunnen er zoveel mogelijk patiënten ’s middags gezien worden en zo min mogelijk op de "ongunstigere" tijden.
Niet nagekomen afspraak:
Afspraken die niet nagekomen kunnen worden, dienen minimaal 24 uur van te voren te worden afgezegd. Wanneer u buiten openingstijd een afspraak wilt verzetten dan kan altijd het antwoordapparaat ingesproken worden.
Indien een afspraak niet wordt nagekomen of niet tijdig wordt afgezegd (minimaal 24 uur van te voren) dan wordt dit in rekening gebracht. Dit bedrag wordt niet door de verzekering vergoed.
Bezoek aan de tandarts:
De halfjaarlijks controles bij de tandarts dienen gedurende een orthodontische behandeling gewoon te worden voortgezet.
Mondhygiëne:
Een goede mondhygiëne is een eerste vereiste om een orthodontische behandeling te kunnen uitvoeren. Wanneer de tanden en kiezen niet goed schoon zijn ontstaan er gaatjes en gaat het tandvlees ontsteken. Dit kan een blijvend schadelijk effect op de tanden hebben. Wanneer de mondhygiëne lang te wensen overlaat dan kan er besloten worden de behandeling te staken. Zorg er daarom voor dat er altijd goed gepoetst wordt en dat je met gepoetste tanden naar ons toe komt.
Klachtenregeling:
Hoewel wij er alles aan doen om de behandelingen in alle opzichten zo goed en voorspoedig mogelijk te laten verlopen kan het zo zijn dat u op- of aanmerkingen over de gang van zaken hebt. Deze kunt u bespreken met uw behandelaar of schriftelijk kenbaar maken aan de praktijkhouder (Dr. T.J. Algera). Wij zullen dan zo spoedig mogelijk een oplossing zoeken. Indien dit tot onvoldoende resultaat leidt dan kan de klachtenregeling van de NMT ingeschakeld worden.
Medische gegevens:
Privacyregeling en geheimhouding:
Patiënteninformatie wordt niet aan derden door gestuurd of verteld zonder overleg met de orthodontist en met mede weten van de patiënt. Alle informatie blijft binnen het praktijkpand, behalve als het informatie betreft voor een specialist of huisarts, die de informatie nodig heeft voor medisch onderzoek (verwijzing).
Klanttevredenheid:
Betalingsvoorwaarden:
De betaling van behandelingen gaat via een factoring-bedrijf Famed. Het telefoonnummer hiervan is: 0900-0885. Verdere informatie over de betalingsvoorwaarden is te verkrijgen bij de balie-assistente.